Free Movement and Tax Treaties in the Internal Market

Summary, in English

This book deals with the impact of the free movement rules in the EC Treaty on tax treaties in the internal market. This is a highly relevant issue since a provision in breach of teh free movement rules is inapplicable. The potential far-reaching consequences following the preclusion of tax treaty provisions makes it important for taxpayers and governments of teh Member States of teh EU to predict when a provision in a tax treaty may be in conflict with free movement law.

Doktorsavhandling

Iustus förlag

• Law

• finansrätt