Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Terapi, upplysning, kamp och likhet till varje pris - undervisningsideologier och diskurser hos lärare och lärarstuderande i musik

Författare

  • Claes Ericsson

Summary, in English

This study is the second part of a larger work with the purpose to distinguish, describe and discuss the discourses around music education in school. The first part focused on how adolescents in secondary school talk abot music education, and the second part is concerned with teaching ideologies and discources among teachers and teacher education students. An overarching purpose of the two studies is to find out if there is any coherence between the adolescents' and the teachers'/teacher students' discources.

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Publications from the Malmö Academy of Music - Studies in music and music education no 7

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Malmö Academy of Music, Lund University

Ämne

  • Music

Nyckelord

  • music education adolescents teachers teacher students discourse analysis

Status

Published