EUGLOH

European University Alliance for GLObal Health

Om du är intresserad av aktuella områden som hållbarhet, global hälsa, internationellt samarbete eller entreprenörskap kan de möjligheter EUGLOH erbjuder vara något för dig.

Universitetsbyggnad vid University of Szeged, Ungern. Foto.
University of Szeged i Ungern – ett av nio europeiska universitet inom EUGLOH.

EUGLOH – European University Alliance for GLObal Health – är ett nätverk av nio europeiska universitet som erbjuder spännande, tvärvetenskapliga aktiviteter med fokus på aktuella frågor.

Genom att delta i någon av EUGLOH:s aktiviteter skaffar du dig på ett enkelt sätt värdefull internationell erfarenhet.

E-post: eugloh [at] er [dot] lu [dot] se (eugloh[at]er[dot]lu[dot]se)

Hitta aktiviteter som passar just dig

I EUGLOH:s utbud finns något för alla, oavsett studienivå eller studieämne. Samtliga aktiviteter är kostnadsfria, och anpassade i tid för att du ska kunna göra dem vid sidan av dina vanliga studier. Vissa av dem genomförs online, andra på plats på något av EUGLOH:s medlemsuniversitet.

Som student vid Lunds universitet har du tillgång till bland annat

• kurser
  • workshops
  • sommarskolor
  • tävlingar.

Kursutbudet publiceras löpande under året på EUGLOH:s webbplats. Du kan också hitta EUGLOH-aktiviteter och andra internationella möjligheter i Canvas.

Courses and training opportunities – eugloh.eu

Extracurricular international opportunities – canvas.education.lu.se

Medlemsuniversitet

Utöver Lunds universitet ingår följande universitet i EUGLOH-samarbetet:

• Université Paris-Saclay (Frankrike)
  • University of Szeged (Ungern)
  • Universidade do Porto (Portugal)
  • Ludwig-Maximilians-Universität München (Tyskland)
  • University of Alcalá (Spanien)
  • Tromsø University - The Arctic University of Norway (Norge)
  • University of Novi Sad (Serbien)
  • Universität Hamburg (Tyskland)

Samarbetsalliansen är ett initiativ av Europeiska unionen.

www.eugloh.eu

In addition to the knowledge and valuable network I gained, the experience will look great on my CV.

Masterstudent, deltagare
          sommarskola i Szeged